ΣΥΝΤΟΜΕΥΣΕΙΣ:

Ανακοινώσεις, Δελτία Τύπου|

apatiΤο τελευταίο διάστημα έχουν πληθύνει τα φαινόμενα εξαπάτησης ηλικιωμένων από επιτήδειους, που αποσπούν χρηματικά ποσά με διάφορες προφάσεις μετά από τηλεφωνικές κλήσεις. Όπως μας ενημερώνει η αστυνομία, οι δράστες χρησιμοποιούν διάφορες μεθόδους και προφάσεις προκειμένου να παραπλανήσουν τα θύματά τους όπως η απάτη με την αναγγελία νοσηλείας συγγενικού προσώπου, της πώλησης κατασχεμένων ακινήτων ή απασχολώντας τους στα ΑΤΜ.
Συχνότερες είναι οι περιπτώσεις ηλικιωμένων που εξαπατούνται μετά από τηλεφωνήματα κατά τα οποία οι δράστες και εφόσον διαπιστώσουν ότι πρόκειται για ηλικιωμένο άτομο, «ψαρεύουν» τα υποψήφια θύματα εκμαιεύουν τα στοιχεία συγγενικών τους προσώπων. Ακολούθως, επικοινωνούν τηλεφωνικώς μαζί τους, τις βραδινές ώρες, συνήθως μετά τα μεσάνυχτα και εκμεταλλευόμενοι την αναστάτωση που προκαλείται, τους αναγγέλλουν ότι ένας στενός συγγενής τους βρίσκεται σε κάποιο νοσοκομείο, λόγω τροχαίου ατυχήματος ή κάποιου άλλου εκτάκτου λόγου και απαιτούν χρήματα για να γίνει άμεσα κάποια ιατρική πράξη, συνήθως χειρουργική επέμβαση.
Οι δράστες ζητούν από τους ηλικιωμένους να μεταβούν αμέσως σε συγκεκριμένο σημείο όπου τους «αναμένει» άνθρωπος του νοσοκομείου π.χ. ένας νοσηλευτής ή υπάλληλος του ΕΚΑΒ, για να παραλάβει τα χρήματα και να τα παραδώσει το ταχύτερο δυνατό στους γιατρούς.
Οι ηλικιωμένοι χρησιμοποιούν συνήθως την ίδια τηλεφωνική συσκευή στην οποία δέχθηκαν την κλήση για να καλέσουν στο κινητό τηλέφωνο το συγγενικό τους πρόσωπο, που «δήθεν» νοσηλεύεται σε κρίσιμη κατάσταση. Όμως, μέσα στη σύγχυση τους δεν αντιλαμβάνονται ότι η «γραμμή» είναι ακόμη ανοιχτή με τους δράστες, οι οποίοι δεν τερμάτισαν την προηγούμενη κλήση. Οι δράστες προσποιούνται ότι απαντούν στην κλήση των θυμάτων και «επιβεβαιώνουν» την άσχημη είδηση, παριστάνοντας για παράδειγμα κάποιον τραυματιοφορέα που κρατάει το κινητό του νοσηλευόμενου.
Συμβουλές ασφαλείας για υπερήλικες
Για να προφυλαχτούν από απάτες εις βάρος τους, η αστυνομία συμβουλεύει τους ηλικιωμένους να μην ανοίγουν την του σπιτιού τους άγνωστα άτομα, να ασφαλίζουν καλά το σπίτι τους ιδίως όταν κοιμούνται ή όταν πρόκειται να απουσιάσουν,

Να μη βάζουν χρήματά σε τσέπες του παντελονιού ή εξωτερικές των ενδυμάτων τους όταν βρίσκονται σε χώρους με συνωστισμό ή σε μέσα μαζικής μεταφοράς και να κρατούν τις τσάντες μπροστά τους κλειστές.

Να είναι δύσπιστοι με ανθρώπους που τους πλησιάζουν είτε με το πρόσχημα ευκαιριακών αγορών, είτε ως γνωστοί συγγενών, προφασιζόμενοι την εξόφληση χρέους, ασφαλιστήριων συμβολαίων, ηλεκτρικών συσκευών, ανταλλακτικών αυτοκινήτων κ.λ.π., για λογαριασμό των συγγενικών σας προσώπων.
Να μην πείθονται από άγνωστους, οι οποίοι εμφανίζονται ως υπάλληλοι Δημόσιας Υπηρεσίας ή άλλου φορέα για την επιδιόρθωση κάποιου τεχνικού προβλήματος, εάν δεν τους έχουν προηγουμένως καλέσει αυτοί.
Επισημαίνεται ότι από νοσοκομεία ή από δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η πρακτική υπάλληλοί τους να μεταβαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν.
Σε κάθε περίπτωση, να δηλώνουν ότι δεν πρόκειται να παραδώσουν χρήματα, εάν δεν εμφανιστούν οι γνωστοί-συγγενείς και να μην δέχονται σε καμία περίπτωση να τους οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού.
Να έχουν πρόχειρα τα τηλέφωνα ανάγκης όπως της αστυνομίας, πυροσβεστικής, στενών συγγενών και να ενημερώνουν τις αστυνομικές αρχές για τις απόπειρες απάτης σε βάρος τους.


Κοινοποιήστε αυτό το άρθρο

Comments are closed.

Μετάβαση στο περιεχόμενο