Ανακοινώσεις, Δελτία Τύπου, Εκδηλώσεις|

anaksxol5Πληθώρα δράσεων οργανώνονται και πραγματοποιούνται από τους εκπαιδευτικούς του 1ου Δ.Σ. Πλαγιαρίου στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ με θέμα την οικολογική συνείδηση και πρακτική . Οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές του 1ου Δ.Σ. Πλαγιαρίου επιδιώκουν τη δημιουργία περιβαλλοντικής συλλογικής συνείδησης μέσα την ενημέρωση και την αφύπνηση της σχολικής κοινότητας. με δράσεις και εκπαιδευτικές πρακτικές που πραγματοποιούνται στους χώρους του σχολείου.
Τους προηγούμενους μήνες εκπαιδευτικοί και μαθητές ασχολήθηκαν με τις έννοιες και πρακτικές της ανακύκλωσης, της επαναχρησιμοποίησης και της κομποστοποίησης.

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ – ΕΠΑΝΑΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗ

anaksxol2Το Δεκέμβριο οι μαθητές του σχολείου έφτιαξαν Χριστουγεννιάτικες κάρτες και κατασκευές με ανακυκλώσιμα και άλλα άχρηστα ή επαναχρησιμοποιούμενα υλικά.
Συγκεκριμένα, οι μαθητές του Δ1 με καθοδήγηση της δασκάλας τους Ανθής Λιόλιου με πολλή φαντασία έφτιαξαν διάφορες κατασκευές για τα Χριστούγεννα Έκαναν έκθεση αυτών στην τάξη τους και τραγούδησαν το αυτοσχέδιο τραγούδι τους για τη διάδοση της ανακύκλωσης. Τις κατασκευές τους τις πούλησαν στο χριστουγεννιάτικο bazaar, που πραγματοποιήθηκε στον χώρο του σχολείου για τις ανάγκες της σχολικής μας μονάδας Στο μάθημα των Αγγλικών οι μαθητές της Δ’ και Ε’ τάξης δημιούργησαν χριστουγεννιάτικα στολίδια από ανακυκλώσιμα υλικά και κύριο υλικό τον φελλό και συμμετείχαν στο σχολικό παζάρι με την καθοδήγηση της καθηγήτριας Αγγλικών Δέσποινας Φελέκη.

anaksxol3

Τον Ιανουάριου του 2018 οι μικροί μαθητές ξεκίνησαν να μαθαίνουν από τους μεγαλύτερους τα οφέλη και την αξία της εθελοντικής συνεργασίας.
Το Δ1 ως ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ( ΕΠΕΟΣ ) ανέλαβε να ενημερώσει τους μαθητές της Β ‘ τάξης για την αξία της ανακύκλωσης. Στο πλαίσιο διαλογικη; συζήτησης, τα παιδιά ενημέρωσαν τους συμμαθητές τους για τους διαφορετικούς κάδους ανακύκλωσης που υπάρχουν στο σχολείο, τους έδωσαν ανακυκλώσιμα και μη υλικά να τα ξεχωρίσουν και να τα βάλουν στον αντίστοιχο κάδο με παιγνιώδη τρόπο.

ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗ
Επίσης, στο πλαίσιο του προγράμματος και των δράσεων που οργανώθηκαν για τη σωστή διαχείριση των φυσικών πόρων και των απορριμμάτων που παράγει ο άνθρωπος, το η εκπαιδευτική κοινότητα δραστηριοποιήθηκε εντατικά και με την την κομποστοποίηση.
Ο δάσκαλος Ειδικής Αγωγής Παναγιώτης Θεολόγου ενημέρωσε τους εκπαιδευτικούς για τα οφέλη της κομποστοποίησης. Σύμφωνα με τον κ. Θεολόγου «Το μέγεθος του προβλήματος των σκουπιδιών που παράγει ο άνθρωπος είναι τεράστιο. Ο χρόνος αποδόμησης των υλικών επίσης μεγάλος. Κομποστοποίηση και ανακύκλωση είναι οι δυο ενέργειες διαχείρισης των σκουπιδιών προς όφελος του ανθρώπου και του περιβάλλοντος. Η κομποστοποίηση αποτελεί έναν άμεσο τρόπος ανακύκλωσης. Είναι μια φυσική διαδικασία η οποία μετατρέπει τα οργανικά υλικά σε μια πλούσια σκούρα ουσία που βελτιώνει το έδαφος και λειτουργεί ως φυσικό λίπασμα. ΥΛΙΚΑ ΚΑΤΑΛΛΗΛΑ ΓΙΑ ΚΟΜΠΟΣΤ αποτελούν τα χόρτα- φύλλα- γρασίδι- μικρά κλαδιά- πευκοβελόνες- φρούτα- λαχανικά- φλούδες- κατακάθι από καφέ- χαρτοπετσέτες- χαρτί κουζίνας- τσόφλι από αυγά- στάχτη. Το παραγόμενο κομπόστ χρησιμεύει σε κάθε είδους καλλιέργεια ως φυσικό οργανικό λίπασμα ».
Η κυρία Ελπινίκη Σιταρά οργάνωσε ομάδες διερεύνησης με τους μαθητές της τάξης Δ3. Αφού προσέγγισαν το θέμα μέσα από τα μαθήματα της Γλώσσας και της Μελέτης Περιβάλλοντος, ανέλαβαν τη σταδιακή ενημέρωση των άλλων μαθητών του σχολείου.

anaksxol6

ΕΠΑΝΑΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ

Οι μαθητές της Β1 αξιοποίησαν τα ρολά κουζίνας και κατασκεύασαν την ηρωίδα του βιβλίου της Γλώσσας “Βάγια η κουκουβάγια” με την καθοδήγηση της δασκάλας τους Σοφίας Πανίδου. Επίσης. οι μαθητές της Γ’ τάξης στα πλαίσια του μαθήματος της Γλώσσας κατασκεύασαν κούκλες από ανακυκλώσιμα υλικά και παρουσίασαν ένα μικρό θεατρικό δρώμενο με την καθοδήγηση του δασκάλου τους Γιώργου Μιχαλόπουλου.

ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Στο πλαίσιο του ίδιου πρόγραμματος για την οικολογική συνείδηση στη ΣΤ3 με δάσκαλο τον Θανάση Βασίλαρο οι μαθητές δημιούργησαν μακέτες σε τρία στάδια με σκοπό να απεικονίσουν την καταστροφή στο περιβάλλον με την παρέμβαση του ανθρώπου, αλλά και τη χρησιμοποίηση εναλλακτικών μορφών ενέργειας, π.χ. φωτοβολταϊκά, ανεμογεννήτριες υδροηλεκτρικά εργοστάσια και ανακύκλωση. Οι έννοιες διδάχτηκαν διαθεματικά μέσα από τα μαθήματα της Γλώσσας, της Φυσικής, της Γεωγραφίας και των Μαθηματικών.


Κοινοποιήστε αυτό το άρθρο

Comments are closed.

Μετάβαση στο περιεχόμενο