Ανακοινώσεις, Δελτία Τύπου, Ενημέρωση|

Ένας εκπαιδευτικός χάρτης, γεμάτος από παιδικές και εφηβικές φωνές – το αποτέλεσμα μιας πολύ δημιουργικής συνεργασίας της Δευτεροβάθμιας με την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Π.Ε.) με τα Πολιτιστικά Θέματα (Π.Θ.) στο πλαίσιο της Εκπαίδευσης για την Αειφορία. Μία ιδέα που ξεκίνησε από το τοπικό δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης “Δρω για τον τόπο μου” των σχολείων του Δήμου Θερμαϊκού το σχολικό έτος 2019-20, ενός διαδραστικού χάρτη, δηλαδή, που τα σημεία ενδιαφέροντος της περιοχής θα μιλούσαν σε πρώτο πρόσωπο με φωνές μαθητών και τίτλο “Ξεναγοί σε δράση!” σταμάτησε, αλλά μόνο προσωρινά, με την αρχή της πανδημίας.
Φέτος, η αρχική ιδέα βρήκε την πιο δημιουργική διέξοδο για τη δραστηριοποίηση των σχολείων στις δύσκολες συνθήκες της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με το χαρακτηριστικό πλέον τίτλο: “Ξεναγοί εξ αποστάσεως!”. Η ιδέα πραγματώθηκε με τη συνεργασία των Υπευθύνων Π.Ε., Π.Θ. Α’θμιας και Β’θμιας Ανατολικής Θεσσαλονίκης και της Συντονίστριας Εκπαίδευσης για την Αειφορία του 1ου ΠΕΚΕΣ Θεσσαλονίκης, περιλαμβάνοντας  όλες τις περιοχές των Δήμων της Ανατολικής Θεσσαλονίκης.


Εικοσιεννέα μαθητικές ομάδες από εικοσιένα σχολεία της Δευτεροβάθμιας μεταξύ των οποίων και το ειδικό σχολείο του 1ου ΕΕΕΕΚ Θέρμης και δέκα σχολεία της Πρωτοβάθμιας ένωσαν τις δυνάμεις και τις φωνές τους σε αυτόν τον πολυφωνικό χάρτη. Μνημεία, μουσεία, γλυπτά, εκκλησίες, χώροι περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος, αρχαιολογικοί χώροι, αγορές, πάρκα, αθλητικοί χώροι κ.ά. αυτοπαρουσιάζονται με φωνές αγοριών και κοριτσιών της Θεσσαλονίκης και ξεναγούν τον διαδικτυακό επισκέπτη στα ελληνικά (μπλε σημεία), πάρα πολλά από αυτά και στα αγγλικά (πράσινα σημεία) και μερικά και σε άλλες γλώσσες όπως ιταλικά, γαλλικά, γερμανικά, σέρβικα και τούρκικα (κίτρινα σημεία)!

http://users.sch.gr/…/xena…/xenagoiexapos HYPERLINK “http://users.sch.gr/dardioti/xenagoiexapostaseos2021/xenagoiexapostaseos2021.html?fbclid=IwAR2P58qLI_8N8ji8ZTg0xthyAS_w5x9Cj6NlwRig0Uv2-nezIep4TFt69Kc”t HYPERLINK “http://users.sch.gr/dardioti/xenagoiexapostaseos2021/xenagoiexapostaseos2021.html?fbclid=IwAR2P58qLI_8N8ji8ZTg0xthyAS_w5x9Cj6NlwRig0Uv2-nezIep4TFt69Kc”aseos2021.html

Το σχέδιο δράσης, το οποίο έχει υλοποιηθεί μέσα σε ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας των σχολικών μονάδων είχε ως σκοπό του οι μαθητές και μαθήτριες να γνωρίσουν περιβαλλοντικά και πολιτιστικά στοιχεία του τόπου τους και να αποκτήσουν ενδιαφέρον για την ανάδειξή τους. Μέσα από το το ρόλο του ξεναγού να είναι συμμέτοχοι στην αναβάθμιση και ανάδειξη του τόπου τους.
Κάθε σχολείο με μία ή περισσότερες ομάδες μαθητών, έχει επιλέξει ένα ή περισσότερα σημεία ενδιαφέροντος της περιοχής τους. Το κριτήριο επιλογής ήταν να παρουσιάζουν ενδιαφέρον ώστε να τα γνωρίσει ένας επισκέπτης της περιοχής π.χ. μία παλιά εκκλησία ή άλλο μνημείο, ένα κτίριο με αρχιτεκτονικό ή ιστορικό ενδιαφέρον, μία προστατευόμενη περιοχή φυσικού κάλλους, ένας αρχαιολογικός χώρος κ.τ.λ.


Η μαθητική ομάδα του σχολείου μας 1ο ΕΕΕΕΚ Θέρμης επέλεξε να «υιοθετήσει» την πλατεία της πόλης μας, την πλατεία Παραμάνα, αναλαμβάνοντας τη συλλογή χρήσιμων πληροφοριών για τον επισκέπτη όπως: Γιατί ονομάζεται έτσι, τι είναι αυτό που την κάνει τόσο ιδιαίτερη, γιατί βραβεύθηκε, ποιος είναι ο Κωνσταντίνος Βαρότσος και ποιος ο Διονύσης Τσάσης; Πού οδηγεί αυτός ο σκεπαστός δρόμος όπως επίσης τι άλλο μπορούμε να βρούμε γύρω από την Πλατεία.

Αναλυτικά η εργασία του 1ου ΕΕΕΕΚ ΘΕΡΜΗΣ

Πλατεία Παραμάνα- Η πλατεία της Θέρμης
“Είμαι η πλατεία Παραμάνα, μία μη συμβατική τρισδιάστατη πλατεία, με πολλά ενδιαφέροντα σημεία για μικρούς και μεγάλους, όπως ένα μικρό αμφιθέατρο, πίστες για skateboard και πατίνι, χώρους πρασίνου, σιντριβάνια και υπόγειο parking. Για όλα αυτά καθώς και για τον πρωτότυπο σχεδιασμό μου, έχω βραβευτεί και έχουν γράψει για μένα πολλά μεγάλα περιοδικά αρχιτεκτονικής και όχι μόνο.
Το όνομά μου το οφείλω στο μεγάλο ευεργέτη και δωρητή της κοινότητας της Θέρμης Αναστάσιο Παραμάνα.
Το κεντρικότερο σημείο μου είναι ο μεταλλικός οβελίσκος, μνημείο πεσόντων του τόπου μου και δημιουργός αυτού ο Κωνσταντίνος Βαρώτσος.
Γύρω μου υπάρχουν η παλιά και η νέα εκκλησία του δήμου, το δημαρχείο, το αστυνομικό τμήμα, τράπεζες και πολλά εμπορικά καταστήματα. Όλοι οι δρόμοι της πόλης καταλήγουν σε μένα. Αλλά ο πιο ιδιαίτερος δρόμος είναι ο σκεπαστός πεζόδρομος, που οδηγεί στο Φράγμα και το Περιβαλλοντικό πάρκο της περιοχής. Είναι ‘’σκεπασμένος’’ με βιοκλιματικό σκέπαστρο, το οποίο και διακοσμούν τα ‘’αιολικά’’ του Διονύση Τσάση, τέσσερις γλυπτικές, μεταλλικές κατασκευές.
Νομίζω πως συνδυάζω με τον καλύτερο τρόπο αγάπη για το περιβάλλον, διασκέδαση, σύγχρονη τέχνη, πολιτισμό και μνήμη. Μια ευχάριστη στιγμή στην καθημερινότητα των ανθρώπων του τόπου μου”.

Όπως γίνεται αντιληπτό στο πλαίσιο της εργασίας γράφτηκε ένα μικρό κείμενο, το οποίο έχει στόχο την ενημέρωση των επισκεπτών για την αξία της πλατείας.
Το κείμενο το διαβάζει μαθήτρια του σχολείου μετά από επιλογή της ομάδας και το ηχογραφείτε. Το υλικό αυτό, δηλαδή το γραπτό κείμενο και το ηχητικό αρχείο έχει συγκεντρωθεί σε έναν κοινό ηλεκτρονικό χάρτη, στον οποίο τα σημεία ενδιαφέροντος κάθε σχολείου δημιουργούν ένα μονοπάτι εξερεύνησης της Ανατολικής Θεσσαλονίκης (Δήμος Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς, Πυλαίας-Χορτιάτη, Θέρμης και Θερμαϊκού). Κάνοντας «κλικ» σε κάθε σημείο, ακούγεται η ξενάγηση του χώρου από τις φωνές των μαθητών και ανοίγει το αντίστοιχο γραπτό κείμενο, έτσι ώστε να έχουν πρόσβαση και άτομα με δυσκολία στην όραση και την ακοή καθώς επίσης τα κείμενα υπάρχει η δυνατότητα να ακουστούν και σε άλλες γλώσσες.
http://users.sch.gr/dardioti/xenagoiexapostaseos2021/xenagoiexapostaseos2021.html?fbclid=IwAR0IUrvKEQCOtLD4YyWhNgNfbQ37HrkdZ28B1AuIfjwlpEIMi5QZPUEgDw0


Κοινοπόιηστε αυτό το άρθρο

Comments are closed.

Close Search Window