Ανακοινώσεις, Δελτία Τύπου|

Πάνω από τετρακόσιoι γονείς, παιδιά και εκπαιδευτικοί συμμετείχαν φέτος στις δράσεις του προγράμματος «Συμβουλευτική Υποστήριξη Σχολικών κοινοτήτων Δήμου Θέρμης» που υλοποίησε η Αντιδημαρχία Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης, Πολιτισμού και Νέας Γενιάς δήμου Θέρμης σε συνεργασία με την Αναπτυξιακή Εταιρεία ΟΤΑ Ανατολικής Θεσσαλονίκης, ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ Α.Ε. Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Παιδείας Στέλιο Αποστόλου “η συμμετοχή εκπαιδευτικών, γονέων και παιδιών στο πρόγραμμα της συμβουλευτικής ήταν φέτος εντυπωσιακή. Μέσα από τις δράσεις του δόθηκε η ευκαιρία σε γονείς, εκπαιδευτικούς και παιδιά να συζητήσουν με εξειδικευμένους ψυχολόγους, να αναγνωρίσουν προσωπικές δυσκολίες, απορίες, τυφλά σημεία στη σχέση τους με τους άλλους, να διευρύνουν την οπτική τους και να κάνουν επιλογές που μπορούν να υποστηρίξουν. Οι συμμετέχοντες αξιολογούν θετικά την εμπειρία τους και επιζητούν τη συνέχιση του, με περισσότερες συναντήσεις. Το πρόγραμμα, που εδώ και χρόνια καλύπτει ελλείψεις στον τομέα της συμβουλευτικής υποστήριξης στη πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, θα συνεχιστεί και την επόμενη χρονιά”.

Αναλυτικά, πραγματοποιήθηκαν έξι ενημερωτικές συναντήσεις με διευθυντές, μέλη συλλόγων διδασκόντων και Προέδρους συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και μία ενημερωτική συνάντηση για τους γονείς όλων των σχολικών βαθμίδων του δήμου. Στη δράση «Ατομική και οικογενειακή συμβουλευτική» πραγματοποιήθηκαν περισσότερες από εκατόν πενήντα συνεδρίες στήριξης με γονείς και παιδιά. Η θεματολογία αφορούσε σε διαπροσωπικές σχέσεις, διαχείριση δυσκολιών, επίλυση συγκρούσεων, θέματα ανάπτυξης παιδιών και εφήβων, ρόλοι και όρια εντός του οικογενειακού συστήματος, σχολικό άγχος και άρνηση, διαζύγιο ή απώλεια και συνέπειες στα παιδιά. Επιδίωξη της δράσης «Σχολές Γονέων» ήταν να υποστηρίξει τους γονείς στο ρόλο τους βοηθώντας τους να καλλιεργήσουν μια ουσιαστική σχέση επικοινωνίας με τα παιδιά τους. Με περισσότερες από εκατόν ογδόντα πέντε αιτήσεις συμμετοχής, υλοποιήθηκαν έξι ομάδες γονέων σε Θέρμη, Τριάδι, Βασιλικά, Τρίλοφο, και Ταγαράδες. Στις οκτώ δίωρες συναντήσεις κάθε ομάδας, επιλέχτηκε θεματολογία που να καλύπτει τους προβληματισμούς γονέων για κάθε ηλικιακή βαθμίδα, όπως: στάδια ανάπτυξης, συναισθήματα, ενίσχυση αυτοεκτίμησης παιδιού, σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, διαχείριση προσωπικών ή οικογενειακών κρίσεων και σχολικός εκφοβισμός. Επιπλέον, δόθηκε η δυνατότητα σε γονείς να παρακολουθήσουν και δεύτερο κύκλο συναντήσεων. Στη δράση «Ομάδες παιδιών & εφήβων» υλοποιήθηκαν δέκα δίωρες ομαδικές συναντήσεις, με μαθητές που επιθυμούσαν να συμμετάσχουν σε συναντήσεις εκτός σχολικού ωραρίου. Η θεματολογία που επέλεξαν αφορούσε σε σχέσεις, συναισθήματα, αρνητικά γεγονότα ζωής, σεξουαλικότητα, κάπνισμα και όνειρα. Είχαν επιμορφωτικό χαρακτήρα, στηρίχτηκαν στην ενεργό εμπλοκή των μαθητών μέσα από ομαδικές διαδικασίες, βιωματικές ασκήσεις, συζήτηση, ανταλλαγή απόψεων και εμπειριών. Στη νέα δράση, «Ορθή χρήση & κίνδυνοι διαδικτύου» οι αιτήσεις συμμετοχής ξεπέρασαν τις εξήντα. Τα τρία βραχύχρονα βιωματικά προγράμματα είχαν ως στόχο τη δημιουργία υπεύθυνων ψηφιακών χρηστών με την ενημέρωση εκπαιδευτικών και γονέων σε θέματα που άπτονται της χρήσης του διαδικτύου κανόνες ασφαλούς πλοήγησης, οφέλη και ηθική στο διαδίκτυο, ρόλος οικογένειας και σχολείου, δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης, διαδικτυακά παιχνίδια και forum επικοινωνίας, κίνδυνοι για τα παιδιά και οι έφηβοι από τη χρήση του διαδικτύου, εθισμός.

Αφήστε μια απάντηση

Close Search Window