Ρούχα για άντρες, γυναίκες και παιδιά παρέδωσε ο δήμος Θέρμης στο χώρο φιλοξενίας προσφύγων στις Σέρρες. Πρόκειται για ρούχα χειμωνιάτικα και καλοκαιρινά, που είχαν συγκεντρωθεί από τους κατοίκους του δήμου μας για την ανακούφιση των προσφύγων, που διέμεναν στη δομή φιλοξενίας των Βασιλικών αλλά έμεναν αδιάθετα από τότε που έκλεισε η δομή. Από σεβασμό απέναντι στο σκοπό της προσφοράς αλλά και τους ανθρώπους που διέθεσαν τα ρούχα, ο δήμος αναζήτησε έναν καταυλισμό προσφύγων που να έχει ανάγκη από τα συγκεκριμένα είδη.
Έτσι, μετά από συνεργασία του γρ. Επικοινωνίας & Δημοσίων Σχέσεων, του ΚοινωνικούΠαντοπωλείου, του Κοινωνικού Φαρμακείου και με την πολύτιμη βοήθεια της εθελόντριας Λίνας Τούρτα, ο κοινωνικός λειτουργός Δημήτρης Λέβας παρέδωσε στη δομή φιλοξενίας προσφύγων στις Σέρρες 124 κούτες με ρούχα. Η δομή στις Σέρρες φιλοξενεί περίπου 70 οικογένειες προσφύγων Γιαζίντι, δηλαδή 450 άτομα περίπου.
Λίγα λόγια για τους Γιαζίντι
Οι Γιαζίντι ή Γεζίντι κατοικούν στα βουνά του βορειοδυτικού Ιράκ για αιώνες. Εκτός του όρους Σιντζάρ Γιαζίντι μπορεί να συναντήσει κανείς σε βόρειες περιοχές της Μοσούλης αλλά και στην επαρχία του Ιρακινού Κουρδιστάν Ντοχούκ. Η ιερή τους πόλη είναι η Λαλές που βρίσκεται κοντά στα σύνορα του χαλιφάτου που κήρυξε το ISIS στο Ιράκ. Και ενώ οι τζιχαντιστές συνεχίζουν την επέλασή τους, οι Γιαζίντι έχουν μόνο τρεις επιλογές: Την υποταγή στο «Ισλαμικό Κράτος», το θάνατο ή τη διαφυγή. Στον διεθνή Τύπο μπορεί να βρει κανείς ειδήσεις τις γυναίκες Γιαζίντι που αιχμαλωτίστηκαν από το <<Ισλαμικό Κράτος>>.
Περισσότερες από 5.000 γυναίκες πιάστηκαν αιχμάλωτες στην πόλη Σιντζάρ του βορείου Ιράκ τον Αύγουστο του 2014. Πολλές από αυτές ήταν ανήλικες. Υποχρεώθηκαν από τους τζιχαντιστές να δουν την εκτέλεση μελών των οικογενειών τους πριν πουληθούν ως σκλάβες του σεξ. Μερικές από αυτές κατάφεραν να αποδράσουν μεταφέροντας τις προσωπικές ιστορίες τους, γεμάτες βιασμούς, και βασανιστήρια.
Οι περισσότεροι Γιαζίντι μιλούν κουρδικά και δηλώνουν πως εθνοτικά είναι Κούρδοι. Η θρησκεία των Γιαζίντι είναι διακριτή από αυτήν των Κούρδων σουνιτών του Ιράκ. Πρόκειται για μια αρχαία θρησκεία με πλούσια παράδοση, κυρίως προφορική, που ενσωματώνει ισλαμικές πεποιθήσεις, της αρχαίας περσικής θρησκείας του Ζωροαστρισμού και του Μιθραϊσμού, μια μυστικιστική θρησκεία που οι ρίζες της βρίσκονται στην Ανατολική Μεσόγειο.
Αυτός ο συνδυασμός διάφορων πεποιθήσεων, γνωστός στα ζητήματα της θρησκείας ως «συγκρητισμός», είναι και ο λόγος που οι Γιαζίντι αναγνωρίζονται ως αιρετικοί από τους μουσουλμάνους. Σε πολλά σημεία οι Γιαζίντι ακολουθούν τους ισλαμικούς κανόνες, όπως για παράδειγμα την απαγόρευση κατανάλωσης χοιρινού κρέατος. Ωστόσο υπάρχουν και σημεία που διαφοροποιούνται πλήρως και μάλιστα αποτελούν μια μοναδικότητα στην περιοχή. Για παράδειγμα η κοινωνία των Γιαζίντι είναι οργανωμένη με ένα άκαμπτο θρησκευτικό σύστημα καστών και πολλοί Γιαζίντι πιστεύουν στην μετενσάρκωση. Αν και η προέλευση του Γιαζιντισμού παραμένει ακόμα θέμα αντιπαράθεσης μεταξύ των ερευνητών, η κυρίαρχη άποψη είναι πως σχηματίστηκε όταν ο ηγέτης των Σουφί, Αμπί Ιμπν Μουσαφίρ εγκαταστάθηκε στο Κουρδιστάν, τον 12ο αιώνα, και ίδρυσε μια κοινότητα στην οποία αναμείχθηκαν στοιχεία του Ισλάμ και στοιχεία των τοπικών προ-ισλαμικών πεποιθήσεων.
Οι Γιαζίντι κατηγορήθηκαν για πρώτοι φορά από τους μουσουλμάνους ως λάτρεις του διαβόλου περίπου στα τέλη του 16ου αιώνα και στις αρχές του 17ου αιώνα. Οι Γιαζίντι πιστεύουν σε ένα μοναδικό Θεό, ωστόσο μια κεντρική φιγούρα της πίστης του είναι ο Ταουισί Μελέκ, ένας άγγελος που αψηφά τον Θεό και λειτουργεί ως μεσάζοντας ανάμεσα στον άνθρωπο και τη θεϊκή δύναμη. Για τους Μουσουλμάνους ο Ταουισί Μελέκ αναγνωρίζεται ως ο Σατανάς, στον οποίο αναφέρεται το Κοράνι, παρότι για τους Γιαζίντι εκπροσωπεί την «καλή δύναμη». «Για αυτό το λόγο πολλοί Μουσουλμάνοι τους κατηγορούν πως λατρεύουν τον διάβολο».Λόγω των θρησκευτικών διώξεών τους οι Γιαζίντι οργανώθηκαν σε κλειστές απομακρυσμένες ορεινές περιοχές» και αυτό ενίσχυσε την περιθωριοποίησή τους. Οι οργανωμένες διώξεις των Γιαζίντι χρονολογούνται από την Οθωμανική Αυτοκρατορία. Στο δεύτερο μισό του 19ου αιώνα οι Γιαζίντι είχαν στοχοποιηθεί τόσο από τους Οθωμανούς, όσο και από τοπικούς Κούρδους ηγέτες και υπέστησαν μια βίαιη εκστρατεία εναντίον τους. «Οι Γιαζίντι, συχνά, λένε πως έχουν πέσει θύματα 72 γενοκτονιών και προσπαθειών αφανισμού.