Ανακοινώσεις, Δελτία Τύπου, Ενημέρωση|

paidikoi stathmoi eishghsh se synedrio fwtoΗ Κοινωνική αλληλεπίδραση και η μάθηση στη προσχολική αγωγή ήταν το αντικείμενο των σημαντικών εισηγήσεων που παρουσίασαν οι παιδαγωγοί των παιδικών Σταθμών ¨Μελισσόπουλα” και “Ελαφάκια” στο πλαίσιο διεξαγωγής του Διεθνούς Συνεδρίου του ΠΑΣΥΒΝ, που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Παρασκευή 2 Μαρτίου 2018, σε κεντρικό ξενοδοχείο της Θεσσαλονίκης. Συγκεκριμένα οι παιδαγωγοί : Μαρία Ασλανίδου, Χιονία Μαύρου, Δήμητρα Σκίζα και Μαρία Σταμάτογλου, Τατιανή Τσάγκα, Ελευθερία Χατζηκώστα και Αναστασία Κονόμισα,που ανήκουν στο εκπαιδευτικό προσωπικό των συγκεκριμένων δημοτικών δομών παιδικής φροντίδας Θέρμης, παρουσίασαν εισήγηση με αντικείμενο τις διαπροσωπικές σχέσεις στη προσχολική αγωγή και τη σημασία τους, ένα σημαντικό θέμα στο πλαίσιο των συζητήσεων του ερευνητικού χώρου. Οι εκπαιδευτικοί μεταξύ άλλων αναφέρθηκαν στις σχέσεις που αναπτύσσουν τα παιδιά με τους ‘σημαντικούς άλλους’ που είναι μείζονος σημασίας, καθώς βρίσκονται στην αρχή της σχολικής τους σταδιοδρομίας, γεγονός που θα καθορίσει την μετέπειτα στάση τους προς την σχολική κοινότητα και θα επηρεάσει τις αντιλήψεις και στάσεις απέναντι στη σχολική ζωή.

Λαμβάνοντας υπόψη ότι η μάθηση είναι πρωτίστως μια κοινωνική δραστηριότητα και η συμμετοχή στη σχολική ζωή είναι βασική για να υπάρξει μάθηση, παρουσίασαν το παράδειγμα των παιδικών μας σταθμών που με συγκεκριμένες πρωτοβουλίες επιχείρησαν να δημιουργήσουν ένα κλίμα στο οποίο παιδιά προσχολικής ηλικίας να μπορούν να συμμετέχουν ενεργά σε δραστηριότητες που θεωρούν χρήσιμες για την πραγματική ζωή και έχουν σχέση με την κουλτούρα τους. Στην εισήγηση μεταξύ άλλων επισημαίνεται :
“Οι δράσεις μας ξεκίνησαν με αφορμή τον ερχομό των Χριστουγέννων με απώτερο σκοπό να συνεχιστούν καθ΄ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2017-2018. Μετά από συζήτηση, σχεδιασμό και αναστοχασμό και αφού λάβαμε υπόψη την ιδιαιτερότητα των δομών και την σύνθεση των ομάδων αποφασίστηκε από κοινού να δημιουργηθεί ένα πρόβλημα (η εξαφάνιση των χριστουγεννιάτικων στολιδιών). Ακολούθησε το κυνήγι του χαμένου θησαυρού ταυτόχρονα και από τα δύο σχολεία. Στη συνέχεια ήρθε η επικοινωνία μέσω του διαδικτύου και λίγες ημέρες αργότερα τα παιδιά συναντήθηκαν, αρχικά σε ένα από τα σχολεία, και έφτιαξαν χριστουγεννιάτικα μπισκοτάκια. Ακολούθησε και νέα συνάντηση, στο δεύτερο από τα δύο σχολεία και παρακολούθησαν από κοινού το κουκλοθέατρο γνωστού Έλληνα συγγραφέα. Έχοντας τις εμπειρίες της ανταλλαγής επισκέψεων και της χρήσης των νέων τεχνολογιών σε συνδυασμό με τις παραδοσιακές πρακτικές, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, να αναπτύξουν νέους τρόπους επικοινωνίας και να δημιουργηθεί ένα κλίμα εμπιστοσύνης και νέοι δεσμοί φιλίας”.

PAIDIKOI  5PAIDIKOI 2Το παιδαγωγικό προσωπικό, έθεσε το παράδειγμα για να δημιουργηθεί το θετικό αυτό κλίμα και δεσμεύτηκε να συνεχιστούν οι δράσεις στο υπόλοιπο της χρονιάς ανταλλάσοντας εμπειρίες, ομαδικές εργασίες και θέματα προβληματισμού μεταξύ των τριών αυτών τάξεων των δύο σχολείων.
Συνολικά, 60 προνήπια και οι γονείς τους, περισσότεροι απο 10 παιδαγωγοί προσχολικής ηλικίας (εκ των οποίων 3 νηπιαγωγοί) και 12 ατόμα του βοηθητικού προσωπικού (συμπεριλαμβανομένων των μαγείρων και των βοηθών αυτών) συμμετείχαν και εξακολουθούν να συμμετέχουν σε αυτές τις κοινές δράσεις αποδεικνύοντας ότι η συλλογική εργασία αποτελεί το κλειδί της κοινωνικής αλληλεπίδρασης και το μέλλον της δημιουργίας ενός ασφαλούς κλίματος συνεργασίας στο οποίο τα παιδιά μπορούν να αποκομίσουν μόνο οφέλη που θα τα συνοδεύουν στην μετέπειτα σχολική τους σταδιοδρομία”.

PAIDIKOS 1MELISSOPOLAΜε αφορμή τη δυναμική αυτή παρουσία στο πλαίσιο του Διεθνούς Συνεδρίου Προσχολικής Αγωγής & Εκπαίδευσης του ΠΑΣΥΒΝ, η Διευθύντρια των δημοτικών δομών παιδικής φροντίδας Θέρμης κ. Ελένη Τσολακίδου ευχαρίστησε θερμά το εκπαιδευτικό προσωπικό των παιδικών σταθμών που συνέβαλαν στο να γίνουν γνωστοί αλλά και να ακουστούν οι συγκεκριμένοι παιδικοί σταθμοί σε μια κατάμεστη αίθουσα από συνέδρους. μέσα από την εξαιρετική παρουσίαση της  αλληλεπίδρασης, αυτής της καινοτόμου προσέγγισης δράσης,  που δούλεψαν και βίωσαν οι παιδικοί σταθμοί «Ελαφάκια» & «Μελισσόπουλα». Σημείωσε ακόμη πως “οι πρωτοβουλίες αυτές ενώνουν και φέρνουν σ’ επικοινωνία το προσωπικό διαφορετικών δομών, είναι δημιουργικές, δημιουργούν την αίσθηση της ομάδας και πρέπει να χαιρετίζονται με χαρά και ικανοποίηση. Παράλληλα η κ. Τσολακίδου ανέφερε: “Η δουλειά που γίνεται απ’ όλο το προσωπικό των παιδικών σταθμών και τις προϊστάμενές τους, κάτω απ’ αυτές τις αντίξοες και δύσκολες συνθήκες, είναι άψογη. Επιθυμία μου είναι να επιτρέψουμε και να επιδιώξουμε οι εμπλεκόμενες πλευρές,  με κάθε θυσία, να συμβάλουμε ώστε να διατηρηθεί το ίδιο ήρεμο, ασφαλές και φιλικό περιβάλλον  σε όλες τις δομές, για το καλό των παιδιών, των γονέων και του προσωπικού μας”.


Κοινοποιήστε αυτό το άρθρο

Comments are closed.

Μετάβαση στο περιεχόμενο