Εγκύκλιο σχετικά με την ημερομηνία έναρξης εγγραφών και τη διαδικασία που θα ακολουθηθεί στα δημοτικά σχολεία εξέδωσε το υπουργείο Παιδείας. Αξίζει να σημειωθεί πως τη σχολική χρονιά 2018-2019 στην Α’ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου θα φοιτήσουν οι μαθητές που γεννήθηκαν από 1-1-2012 έως 31-12-2012. Στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται οι μαθητές που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2018-19, μαθητές γεννημένοι το 2013 και 2014 και τα Νηπιαγωγεία ποχρεούνται να δεχτούν όλες τις αιτήσεις νηπίων και προνηπίων που έχουν γεννηθεί αυτά τα έτη.
Ειδικότερα στην εγκύκλιο σημειώνεται:
Λαμβάνοντας υπόψη την παρ. 4 (α) του άρθρου 7 του Π.Δ. 79/2017 (ΦΕΚ 109/Α/1-8-2017), οι εγγραφές στα δημοτικά σχολεία για το σχολικό έτος 2018-19 θα πραγματοποιηθούν από 2 έως και 18 Μαΐου 2018. Για τις εκπρόθεσμες εγγραφές ή την καθυστέρηση εγγραφής ισχύουν όσα προβλέπονται στις παρ. 7 και 8 του άρθρου 7 του ΠΔ 79/2017 (ΦΕΚ 109/Α/1-8-2017).
Με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης συγκροτείται σε κάθε Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Τριμελής Επιτροπή που είναι αρμόδια για τη διενέργεια των εγγραφών των μαθητών στα δημοτικά σχολεία. Η Επιτροπή αποτελείται από έναν Σχολικό Σύμβουλο ως πρόεδρο, τον Προϊστάμενο
Εκπαιδευτικών Θεμάτων και έναν Διευθυντή ή Προϊστάμενο Δημοτικού Σχολείου ως μέλη. (παρ. 3 του άρθρου 7 του Π.Δ. 79/2017 ΦΕΚ 109/Α/1-8-2017 )
Α. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΓΓΡΑΦΩΝ
1. Ο Διευθυντής του Δημοτικού Σχολείου αναρτά σε εμφανές σημείο της σχολικής μονάδας ή/και στην ιστοσελίδα της σχολικής μονάδας ανακοίνωση με πληροφορίες σχετικά με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του σχολείου και τα δικαιολογητικά εγγραφής.
2. Αν ο αριθμός αιτήσεων για εγγραφή υπερβαίνει τους 25 σε ένα τμήμα εφαρμόζονται όσα προβλέπονται στην παρ. 4δ, του άρθρου7, του ΠΔ 79/2017 (ΦΕΚ 109/Α/1-8-2017).
3. Οι εγγραφές μαθητών στα συστεγαζόμενα σχολεία πραγματοποιούνται σύμφωνα με τη παράγραφο 16 του άρθρου 7 του ΠΔ 79/2017 (ΦΕΚ 109/Α/1-8-2017).
4. Οι προερχόμενοι από ιδιωτικά ή ξένα σχολεία που λειτουργούν στην Ελλάδα εγγράφονται στην αντίστοιχη τάξη του δημόσιου σχολείου με βάση το Αποδεικτικό Μετεγγραφής που εκδίδεται από τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο του σχολείου παρ. 12 άρθρο 7 ΠΔ 79/2017 (ΦΕΚ 109/Α/1-8-2017).
5. Με ευθύνη του Διευθυντή του σχολείου, οι μαθητές καταχωρούνται στο Βιβλίο Μητρώου και στο πληροφοριακό σύστημα «myschool» από 18 Ιουνίου έως και την 21η Ιουνίου 2018.
Β. ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΩΝ
Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 4 (α), του άρθρου 7, του Π.Δ. 79/2017 (ΦΕΚ 109/Α/1-8-2017) τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την εγγραφή στην Α΄ τάξη του δημοτικού σχολείου είναι τα εξής:
α. Πιστοποιητικό γέννησης Δήμου ή Κοινότητας. Σας ενημερώνουμε ότι για την εγγραφή των μαθητών στα Δημοτικά Σχολεία της χώρας δεν απαιτείται η προσκόμιση του Πιστοποιητικού Γέννησης από τους γονείς, αλλά αναζητείται από τις σχολικές μονάδες μέσω του Πληροφορικού Συστήματος myschool του ΥΠΠΕΘ. (Φ.6/498/57863/Δ1/6-4-2016).
«Η αναζήτηση μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος «myschool» πραγματοποιείται από το σχολείo εγγραφής με βάση τα παρακάτω στοιχεία:
1. επώνυμο μαθητή
2. όνομα μαθητή
3. όνομα πατέρα
4. όνομα μητέρας
5. ημερομηνία γέννησης.
Σε περίπτωση που δύο ή περισσότεροι προς εγγραφή μαθητές στο ίδιο σχολείο έχουν και τα πέντε (5) στοιχεία ίδια, θα πραγματοποιείται ταυτοποίηση με επιπλέον στοιχεία που θα δηλώνει ο γονέας/κηδεμόνας, όπως είναι η διεύθυνση κατοικίας.
Τα παραπάνω πέντε (5) στοιχεία τα δηλώνει ο γονέας/κηδεμόνας του μαθητή με υπεύθυνη δήλωσή του. Σε περίπτωση που προκύπτει για οποιονδήποτε λόγο αλλαγή στα στοιχεία του μαθητή, πριν ή και μετά την εγγραφή του σε σχολική μονάδα της χώρας, ο γονέας/κηδεμόνας θα πρέπει να ενημερώνει ως προς την αλλαγή αυτή τον οικείο Δήμο στον οποίο είναι εγγεγραμμένος ο μαθητής. Ο Δήμος ολοκληρώνει την επικαιροποίηση των εν λόγω στοιχείων στο ΟΠΣΕΔ και στη συνέχεια ο γονέας/κηδεμόνας οφείλει να ενημερώσει τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας σχετικά με τις αλλαγές που πραγματοποιήθηκαν, ώστε ο Διευθυντής να αντλήσει τα καινούρια στοιχεία από το Πληροφοριακό Σύστημα «myschool».
β. Επίδειξη του Βιβλιαρίου Υγείας του Παιδιού (Β.Υ.Π.), ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, στο οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.
γ. Το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 εγκύκλιο του ΥΠΠΕΘ (Α.Δ.Υ.Μ.)
δ. Αποδεικτικό στοιχείο από το οποίο διαπιστώνεται η διεύθυνση κατοικίας του μαθητή.
Συνιστάται, οι Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων, όπως ελέγχουν με ιδιαίτερη προσοχή το εν λόγω αποδεικτικό στοιχείο, προκειμένου οι αιτήσεις εγγραφής να υποβάλλονται αποκλειστικά και μόνο στο σχολείο που ανήκουν οι μαθητές σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας (άρ. 5, ΠΔ 79/2017) (ΦΕΚ 109/Α/1-8-2017).