Ανακοινώσεις, Δελτία Τύπου|

Η Εθνική Εκστρατεία Εμβολιασμού έχει ξεκινήσει και είναι σε εξέλιξη για τους ανθρώπους που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της υγείας και τους ηλικιωμένους άνω των 85 ετών. Το Κέντρο Διαχείρισης Covid-19 του δήμου Θέρμης για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών και ιδιαίτερα των μεγαλύτερων σε ηλικία, οι οποίοι δυσκολεύονται ή δεν έχουν πρόσβαση σε υπολογιστή, ενημερώνει για όλους τους τρόπους και τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσουν βήμα – βήμα προκειμένου να κλείσουν ραντεβού για τον εμβολιασμό τους κατά της Covid–19.
Σε αυτή τη φάση τρεις είναι οι τρόποι με τους οποίους μπορεί κάποιος να κλείσει ραντεβού.

• ηλεκτρονικά στην ιστοσελίδα emvolio.gov.gr,
• μέσω των ΚΕΠ και
• στα φαρμακεία της γειτονιάς

Για να κλείσετε ραντεβού μέσω ΚΕΠ ή κάποιου φαρμακείου πρέπει να έχετε μαζί σας την ταυτότητα και τον ΑΜΚΑ σας. Ο υπάλληλος του ΚΕΠ ή του φαρμακείου θα κάνει όλη τη διαδικασία. Θα επιλέξει το κέντρο εμβολιασμού, την ημερομηνία και την ώρα σύμφωνα με τις δικές σας υποδείξεις, και θα σας εκτυπώσει τον κωδικό εμβολιασμού.

Η διαδικασία για να κλείσει κανείς ηλεκτρονικό ραντεβού στο emvolio.gov.gr είναι η ακόλουθη:

 Εισέρχεστε στο σύστημα με τους κωδικούς σας στο taxisnet.
 Επιλέγετε το εμβολιαστικό κέντρο, την ημερομηνία που επιθυμείτε και την διαθέσιμη ώρα που υπάρχει για την συγκεκριμένη ημέρα. Στην συνέχεια ακολουθείτε την ίδια διαδικασία για το κλείσιμο του δεύτερου ραντεβού, όμως δεν μπορείτε να επιλέξετε σε αυτήν την φάση ημερομηνία, διότι το σύστημα θα καταχωρήσει από μόνο του την προβλεπόμενη ημερομηνία για την δεύτερη δόση του εμβολίου.
 Για την ολοκλήρωση της διαδικασίας εμφανίζονται τα στοιχεία για τα δύο ραντεβού που κλείσατε (κέντρο εμβολιασμού, ημερομηνία, ώρα) και επιλέγετε το πεδίο της επιβεβαίωσης.
 Τέλος, εμφανίζεται ο κωδικός εμβολιασμού και εκτυπώνετε την σελίδα ή τον καταγράφεται κάπου για να τον έχετε.

Για περισσότερες πληροφορίες τα στελέχη του Κέντρου Διαχείρισης covid-19 του Δήμου Θέρμης είναι στη διάθεσή σας από Δευτέρα έως Παρασκευή, ώρες: 8:00 – 19:00 και Σαββατο και Κυριακή 09:00 με 13:00. Τηλέφωνο 2310 466339 ή στο 15114.

Μέσα από 20 ερωτήσεις και απαντήσεις, στην ιστοσελίδα emvolio.gov.gr, όλα όσα θα θέλατε να μάθετε για τον εμβολιασμό κατά του COvid – 19.

1. Είμαι εγγεγραμμένος στην άυλη συνταγογράφηση και έλαβα SMS με ραντεβού το οποίο με εξυπηρε-τεί. Τι πρέπει να κάνω;
Στα SMS που λάβατε αναφέρεται ένας κωδικός εμβολιασμού. Για να επιβεβαιώσετε το ραντεβού πρέπει να στείλετε με τη σειρά σας ένα SMS στο 13034 γράφοντας μόνο αυτόν τον κωδικό. Τότε θα λάβετε νέο SMS που θα γράφει ότι η διαδικασία ολοκληρώθηκε επιτυχώς. Η προ-κράτηση ραντεβού πρέπει να επιβε-βαιωθεί μέσα σε 72 ώρες, αλλιώς παύει να ισχύει.
2. Είμαι εγγεγραμμένος στην άυλη συνταγογράφηση και έλαβα SMS με ραντεβού το οποίο δεν με εξυ-πηρετεί. Τι πρέπει να κάνω;
Μπορείτε να αλλάξετε το ραντεβού που σας προτείνεται είτε στο emvolio.gov.gr, είτε σε φαρμακείο ή ΚΕΠ, με την ίδια διαδικασία που περιγράφεται στην αμέσως επόμενη ερώτηση, δηλαδή με τη διαδικασία που ακολουθούν όσοι δεν ήταν εγγεγραμμένοι στην άυλη συνταγογράφηση.
3. Είμαι άνω των 85 ετών, δεν είμαι εγγεγραμμένος στην άυλη συνταγογράφηση και επιθυμώ να κλείσω ραντεβού εμβολιασμού. Τι πρέπει να κάνω;
Έχετε δύο τρόπους: είτε να μπείτε στο emvolio.gov.gr, είτε να απευθυνθείτε σε φαρμακείο ή ΚΕΠ.
4. Είμαι άνω των 85 ετών, αλλά δεν είναι εύκολο να μεταβώ σε ΚΕΠ για να κλείσω ραντεβού. Μπορεί να το κάνει για εμένα κάποιος συγγενής μου;
Ναι, γίνεται. Μάλιστα, μπορεί να γίνει και χωρίς εξουσιοδότηση, αρκεί το πρόσωπο που θα κάνει τη δια-δικασία για εσάς να υπογράψει υπεύθυνη δήλωση με το ακόλουθο περιεχόμενο:
5. Είμαι άνω των 85 ετών, εγγεγραμμένος στην άυλη συνταγογράφηση και δεν έλαβα SMS. Τι πρέπει να κάνω;
Αυτό που πρέπει να κάνετε είναι να ελέγξετε ότι έχετε επιλεγεί για την τρέχουσα φάση του εμβολιασμού. Αυτό γίνεται με τρεις τρόπους: είτε στο φαρμακείο ή το ΚΕΠ σας (με ταυτότητα και ΑΜΚΑ), είτε στο emvolio.gov.gr (με ΑΜΚΑ και ΑΦΜ), είτε στέλνοντας SMS στο 13034 με τον ΑΜΚΑ σας. Αν πράγματι επρό-κειτο για ζήτημα αριθμού τηλεφώνου, μπορείτε να ακολουθήσετε τη διαδικασία κλεισίματος ραντεβού που περιγράφεται στην προ-προηγούμενη ερώτηση.

6. Αν και είμαι άνω των 85 ετών, έκανα έλεγχο προτεραιότητας και με εμφανίζει μη επιλεγμένο για εμ-βολιασμό. Τι πρέπει να κάνω;
Θα χρειαστεί να μπείτε στο emvolio.gov.gr/aitisi και να συμπληρώσετε τη φόρμα που θα εμφανιστεί – δεν θα σας ζητηθούν κωδικοί Taxisnet. Η αίτησή σας θα εξεταστεί από την αρμόδια Επιτροπή και, εφόσον πράγματι είχατε δικαίωμα να εμβολιαστείτε την τρέχουσα περίοδο, θα ενημερωθείτε για το πώς θα κλεί-σετε ραντεβού. Η διαδικασία υποβολής αίτησης μπορεί να γίνει και στα ΚΕΠ. Δώστε ιδιαίτερη προσοχή στα στοιχεία επικοινωνίας που θα δηλώσετε, ώστε να λάβετε την απάντησή σας όσο το δυνατόν γρηγορότερα.

7. Είμαι άνω των 85 ετών και μέχρι σήμερα δεν είχα εγγραφεί στην άυλη συνταγογράφηση. Αν εγγραφώ τώρα, θα λάβω SMS;
Δυστυχώς, η διαδικασία της προ-κράτησης για κάθε πληθυσμιακή ομάδα γίνεται μία μόνο φορά, πριν α-νοίξουν τα ραντεβού για τη συγκεκριμένη ομάδα. Συνεπώς, αν είστε άνω των 85 ετών, η άυλη συνταγο-γράφηση μπορεί να σας εξυπηρετήσει για τις συνταγές και τα παραπεμπτικά σας, αλλά όχι για να κλείσετε ραντεβού εμβολιασμού. Ως εκ τούτου, θα πρέπει να ακολουθήσετε τη διαδικασία για τους μη εγγεγραμ-μένους.
Όσοι είτε κάτω των 85 ετών μπορείτε ακόμα να εγγράφεστε στην άυλη συνταγογράφηση και, όταν κληθεί η δική σας πληθυσμιακή ομάδα, θα λάβετε κανονικά SMS με την προ-κράτηση ραντεβού.
8. Έχω κλείσει το ραντεβού μου, αλλά θέλω να το αλλάξω. Τι πρέπει να κάνω;
Τα ραντεβού αλλάζουν όπως κλείνονται: είτε στο emvolio.gov.gr, είτε σε φαρμακείο ή ΚΕΠ, με τον ίδιο τρόπο που περιγράφεται πιο πριν. Πρέπει να γνωρίζετε ότι αλλαγή ραντεβού μπορεί να γίνει μόνο μία φορά και μόνο εφόσον το ζητήσετε τουλάχιστον τρεις ημέρες πριν από το αρχικά προγραμματισμένο ραντεβού.

9. Έχω κλείσει το ραντεβού μου, αλλά δεν θυμάμαι πότε είναι. Τι πρέπει να κάνω;
Αρχικά, έχει προγραμματίσει να γίνει υπενθύμιση του ραντεβού σας τρεις φορές, με SMS στον αριθμό που μας έχετε δηλώσει: το πρώτο τρεις ημέρες πριν από το ραντεβού, το δεύτερο την παραμονή του ραντεβού και το τρίτο στις 7 πμ την ημέρα του ραντεβού. Αν, παρ’ όλα αυτά, επιθυμείτε να αναζητήσετε το ραντεβού σας οποτεδήποτε, μπορείτε είτε να στείλετε SMS στο 13034 γράφοντας τον ΑΜΚΑ και το επώνυμό σας, είτε να μπείτε στο emvolio.gov.gr (αναζήτηση με ΑΜΚΑ και ΑΦΜ), είτε να απευθυνθείτε σε φαρμακείο ή ΚΕΠ.
10. Τι χρειάζεται να έχω μαζί μου όταν προσέλθω για να εμβολιαστώ;
Πρέπει να έχετε μαζί σας την ταυτότητά σας και πρόχειρο τον ΑΜΚΑ σας και τον κωδικό εμβολιασμού. Η εκτύπωση των στοιχείων του εμβολιασμού δεν είναι υποχρεωτική.
11. Δεν μπόρεσα να προσέλθω στο ραντεβού που είχα κλείσει. Τι πρέπει να κάνω;
Θα μπορέσετε να κλείσετε νέο ραντεβού με οποιονδήποτε από τους τρόπους που περιγράφονται παρα-πάνω, όμως θα πρέπει να περάσει ένας μήνας από την ημέρα του ραντεβού που ακυρώθηκε.
12. Θα επιβαρυνθώ με κάποιο κόστος για κάποιο στάδιο από τη διαδικασία;
Όχι. Όλη η διαδικασία είναι απολύτως δωρεάν για τους πολίτες – τόσο η επίσκεψη στα φαρμακεία, όσο και η αποστολή και λήψη SMS.
13. Υπάρχει κάποια παρουσίαση με τις διαδικασίες αυτές βήμα – βήμα;
Μπορείτε να αναζητήσετε κάθε λεπτομέρεια της διαδικασίας εδώ.
14. Με ποια διαδικασία θα πραγματοποιηθεί ο εμβολιασμός του πληθυσμού στη χώρα μας;
Οι εμβολιασμοί ομάδων του γενικού πληθυσμού ξεκινούν τον Ιανουάριο του 2021. Για την ομαλή εφαρμογή αυτής της διαδικασίας ακολουθούνται τα παρακάτω βήματα:
15. Πόσο αποτελεσματικό είναι το εμβόλιο για την COVID-19;
Αφού λάβουν και τις δύο δόσεις του εμβολίου, οι περισσότεροι άνθρωποι θα είναι προστατευμένοι. Χρειάζεται τουλάχιστον μία εβδομάδα μετά την χορήγηση της 2ης δόσης για να αναπτυχθεί ανοσία, η ο-ποία, σύμφωνα με τα τρέχοντα επιστημονικά δεδομένα, εκτιμάται ότι θα διαρκεί για 6 έως 8 μήνες. Υπάρχει μια μικρή πιθανότητα να κολλήσει κάποιος ακόμη και αν έχει λάβει το εμβόλιο. Αυτό σημαίνει ότι είναι σημαντικό να συνεχίσει να τηρεί τα μέτρα ασφαλείας, μέχρι να εμβολιαστεί μεγαλύτερο μέρος του πλη-θυσμού.
16. Ποιος καλύπτει το κόστος του εμβολιασμού;
Όλοι οι ευρωπαίοι πολίτες θα εμβολιαστούν δωρεάν. Το κόστος του εμβολιασμού στη χώρα μας το καλύ-πτουν πλήρως η Ευρωπαϊκή Ένωση και το Ελληνικό Κράτος.
17. Ποιες ομάδες του πληθυσμού θα έχουν προτεραιότητα στον εμβολιασμό;
Το Εθνικό Σύστημα Υγείας προσφέρει αρχικά το εμβόλιο για την COVID-19 στα άτομα που φροντίζουν την υγεία του πληθυσμού και σε αυτούς που κινδυνεύουν περισσότερο. Οι υγειονομικοί είναι η πρώτη ομάδα που θα εμβολιαστεί ώστε να προστατευτούν οι ίδιοι αλλά και να είναι σε θέση να φροντίσουν την υγεία του πληθυσμού. Ο εμβολιασμός έχει ξεκινήσει και για τα άτομα άνω των 85 ετών. Στη συνέχεια το σύνολο του πληθυσμού άνω των 18 ετών. Η σειρά με την οποία θα πραγματοποιηθεί το εμβόλιο στον πληθυσμό θα βασίζεται στις οδηγίες της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμού.
18. Αφού εμβολιαστώ θα μπορώ να ξαναγυρίσω στον προηγούμενο τρόπο ζωής μου;
Υπολογίζεται ότι θα πρέπει πρώτα να εμβολιαστεί ένα μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού (περίπου 7 στους 10), μέχρι να αναπτυχθεί ανοσία στην κοινότητα. Επομένως, θα πρέπει να συνεχίσουμε να τηρούμε με την ίδια συνέπεια τα μέτρα προστασίας, μέχρι να εμβολιαστεί ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού.
19. Πόσο ασφαλή είναι τα εμβόλια που θα κυκλοφορήσουν;
Μέχρι στιγμής, εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι έχουν λάβει το εμβόλιο κατά της COVID-19 χωρίς να έχουν αναφερθεί σοβαρά ανεπιθύμητα συμπτώματα, πέρα από τα συνήθη που παρατηρούνται σε κάποια άτομα μετά από κάποιον εμβολιασμό. Τα εμβόλια που θα χρησιμοποιηθούν στη χώρα μας έχουν πάρει έγκριση για την ασφάλεια, την ποιότητα και την αποτελεσματικότητα τους από τους αρμόδιους διεθνείς οργανι-σμούς, τον ΕΜΑ (European Medicines Agency) και τον FDA (Food and Drug Administration) και έχουν ελεγχθεί από τον ΠΟΥ (Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας).
20. Προκαλούν τα εμβόλια ανεπιθύμητες ενέργειες;
Οι όποιες ανεπιθύμητες ενέργειες μπορεί να προκληθούν είναι ήπιες και παροδικές, όπως πόνος στο χέρι στο σημείο της ένεσης, πυρετός, αδιαθεσία, μυαλγίες και πονοκέφαλος. Όλα αυτά τα συμπτώματα υπο-χωρούν γρήγορα, συνήθως μέσα σε ένα εικοσιτετράωρο.


Κοινοπόιηστε αυτό το άρθρο

Αφήστε μια απάντηση

Close Search Window